Bir Kraliçe, istediği kitaplara sahip olmak için çok kötü şeyler yapar...


7.2.16

"Bana Dokunma - Tahereh Mafi" Kitap Yorumu ♛



    Merhaba bayanlar ve baylar. Tatilin son gününden herkese güzel bir yorum getirdim. *yorum güzel değil aslında, kitap güzel neyse höh* Bana Dokunma iki saat önce falan bitti sanırım. Yorumunu bugün girmek istedim çünkü okul zamanı yorum girmem çok zor oluyor. Biraz biraz kitap okuyabiliyorum ama yorum girmek İMKANSIZ! Ancak hafta sonu falan girebiliyorum. Konu saçma bir yere gidiyor o yüzden durdurup yoruma geçiyorum.

    ÇOK AĞIR OLMASA DA SPOILER VAR. BUNU GÖZE ALARAK OKUYUN. 


    Bana Dokunma, herkesin açlıktan nefesinin koktuğu, tüm kaynakların tükendiği ve gökyüzünde tek bir kuşun dahi uçmadığı, dünyanın felaket olduğu bir zamanda geçiyor. *ayh sanki cidden öyle şeyler oldu, höh yine neyse* Bir kız var, dokunduğu herkesi öldüren bir kız. Kendi ailesinin bile istemediği ve korktuğu bir kız. 264 gündür bir hücrede kilit altında tutulan bir kız. O mübarek kızın adı Juliette. Neden bu kadar uzattığımı bilmiyorum, gizem katmak istedim ama olmadı evet. 

WARNERĞĞĞĞĞĞ
    Juliette dokunduğu herkesi öldürüyor. Bir gün yanlışlıkla birine dokunuyor, Yeniden Kuruluş da onu cinayetten bir hücreye tıkıyor. 264 gün boyunca o hücrede kalıyor, kimse ile konuşmuyor. Yeniden Kuruluş da dünya felaket durumda olduğu için tek çarenin yeni bir düzen kurmak olduğunu söylüyor. İnsanlığını tüm geçmişini silmek ve yeniden yaratmak istiyorlar falan. Pek iyi bir şey değil bu Yeniden Kuruluş. Tek istedikleri tüm gücün onlarda olması. İnsanların onlardan korkmalarını istiyorlar, bu yüzden de Juliette'yi bir silah olarak kullanmayı düşünüyorlar. İnsanları öldürmek veya işkence yapmak için bir nevi araç yani. *silah, silah yani, önceki cümlede söylemiştim, silah* 

    Konu üstün körü böyle bir şey işte. Juliette hücrede kalırken bir hücre arkadaşı oluyor. Adı Adam. İkisinin bir geçmişi var, okuldan tanışıyorlar ki bu benim hiç hoşuma gitmiyor. Adam ile sürekli öpüşmesi de hiç hoşuma gitmiyor. Neredeyse mercimeği fırına verecek olmaları da hiç hoşuma gitmiyor. Hoşuma giden tek şey Warner. Hai Warner da Yeniden Kuruluş'un başındaki adamın oğlu. Kendisi muhteşem yeşil gözlere, kusursuz bir bedene, sert yüz hatlarına, acımasız ve tehlikeli bir kişiliğe sahip. Aslında kötü tarafta ama ben onun çok kötü olduğunu düşünmüyorum. Nedense kendisi benim ÇOK HOŞUMA GİTTİ! 

    Yeniden Kuruluş Juliette'i bir silah olarak kullanmak istiyor dediğim gibi ama bunu Juliette istemiyor elbette. İnsanları öldürmek istemiyor. Oradan kaçmak ve güvende olmak istiyor falan filan. İşte bu yüzden Adam ile kaçıyorlar. Bu arada, Adam'ın Juliette'in dokunuşuna karşı bağışıklığı var. Ona dokunabiliyor ve ölmüyor. Onu öpüyor ve ölmüyor. NEDEN ÖLMÜYOR? Ah, bir de Warner'ın bağışıklığı var. Warner önemli ve muhteşem biri olmasaydı onun da bağışıklığı olmazdı, Warner Juliette için doğru kişi olmasaydı onun da bağışıklığı olmazdı. Bu bile Team Warner olmak için yeterli bir sebep bence. 

WARNER WARNER WARNER
    Kaçıyorlar demiştim, evet kaçıyorlar ama Warner'ın Juliette'in peşine bırakmaya hiç niyeti yok. Bu arada iki yeni karakter hikayeye giriyor. Adam'ın kardeşi James ve tatlı, komik, şirin Kenji. Ben Kenji'i şimdiden çok sevdim, böyle kanlı serilerde komik birinin olması hep iyi olur. *bakınız, penryn ve günlerin sonu serisinde de dee-dum vardı, onları da çok severim* 

    Kaçıyorlar, yakalanıyorlar sonra tekrar kaçıyorlar derken Kenji'nin yardımı ile bir yere gidiyorlar. Omega Noktası. Orada neler olduğunu ikinci kitabın yorumunda anlatacağım. Şimdi çok spoiler olmasın diye susuyorum. Bana Dokunma genel olarak güzeldi. Hatta çok güzeldi bile diyebilirim. Yazarın anlatımı çok akıcıydı, fena beğendim. Konu da orijinal bir konu zaten. İkinci ve üçüncü kitabın daha iyi olacağına eminim çünkü bolca Warner varmış ;) 

    Juliette biraz daha kendisine güvenseydi ve bana çocukça gelmeseydi, ayrıca da sürekli olarak Adam ile öpüşüp durmasaydı tam puan verirdim. NEDEN SÜREKLİ DUDAKLARINIZI BİRBİRİNE YAPIŞTIRIYORSUNUZ? Adam vuruluyor ve hemen ay hadi gel öpüşelim, Juliette bir teste maruz kalıyor ve ay hadi gel öpüşelim, sarılıyorlar ve ay hadi gel öpüşelim. Burada şimdiden Team Warner olanlar var, lütfen ÖPÜŞÜP DURMAYIN.

    JULIETTE VE ADAM SÜREKLİ ÖPÜŞÜYORLARDI, SÜREKLİ SÜREKLİ SÜREKLİ VE BEN HEP BÖYLEYDİM;














    Yarın okul olması umurumda değil, o yüzden yine geç yatıp ikinci kitaba başlayacağım. *dedi ama onda yattı, inek ya pöf* Umarım Juliette biraz daha dişli olur (üçüncü kitap da anca oluyormuş) ve Adam da kendine başka birini bulur (BULMUYORMUŞ). Her neyse, böyle işte. Bir kaç güzel Warner alıntısı bırakıp gidiyorum. Gittim. Haha.








                                               ALINTILAR ♛ 



    "Teklifimi kabul edersen," diye düşüncelerimi kesti Warner, "benim gibi yaşayacaksın. Bizden biri olacaksın, onlardan biri değil. Hayatın ebediyen değişecek." 
    "Peki ya kabul etmezsem?" diye sordum sesim korkudan çatlamadan önce susarak. 
    Warner hakikaten hüsrana uğramış gibiydi. Ellerini hoşnutsuzlukla kenetledi. "Aslında başka seçeneğin yok. Yanımda yer alırsan ödüllendirileceksin." Dudaklarını birbirine bastırdı. "Ama itaatsizlik etmeyi seçersen? Şey... bütün uzuvların sağlamken gayet güzel gözüküyorsun bence, sence de öyle değil mi?" 
    Öyle güçlükle soluyordum ki vücudum zangır zangır titriyordu. "Senin için insanlara işkence etmemi mi istiyorsun?" 
    Yüzünde ışıl ışıl bir gülümseme belirdi. "Bu harika olur."
    Dünya kan revan içindeydi. 

             (Sayfa 51) 




    Titremeye başlayan ellerimi sımsıkı kavradım. "Hakkımda hiçbir şey bilmiyorsun." 
    "Ama sen yine de beni çok iyi tanıdığını iddia ediyorsun." 
    Dişlerimi sıktım, konuşmak için kendime güvenmiyordum. 
    "En azından ben dürüstüm," diye ekledi. 
    "Yalancı olduğunu az önce sen de kabul ettin!" 
    Kaşlarını kaldırdı. "En azından yalancı olduğum konusunda dürüsttüm." 

             (Warner ve Juliette, sayfa 83) 




    "Onu öldürdün," diye fısıldamayı başardım. "Az önce onu öldürdün-" 
    "Çok zekisin." 
    "Onu neden öldürdün onu niye öldüresin ki nasıl böyle bir şey yapabilirsin-
    "Aç gözlerini, Juliette. Zaman uyuma zamanı değil." 

             (Warner ve Juliette, sayfa 102) 




    "İnsanları sadece gerektiğinde öldürürüm." 
    "Ne cömertsin." 
    "Hem de nasıl." 

             (Warner ve Juliette, sayfa 103) 




    "Ben gerçekleri görmezden gelmiyorum-" 
    "Tabii ki öyle yapıyorsun. Sadece bunu daha bilmiyorsun, Juliette ama sen çok kötü bir kızsın," dedi kalbini tutarak. "Tam benim tipimsin." 

             (Warner ve Juliette, sayfa 127) 








                                                    PUANIM ♛ 


    4 YILDIZ:  İlişkimiz böyle güzel devam ediyorken neden bu kadar çabuk bittin ki?


    










0 yorum:

Yorum Gönder