Bir Kraliçe, istediği kitaplara sahip olmak için çok kötü şeyler yapar...


30.12.15

"Mühür Bekçileri 14. Kitap Turu & Kağıttan Kalpler - Courtney Walsh" Kitap Yorumu ♛



    Merhaba tatlı insanlar! Yeni yıla girmemize resmen bir gün kaldı, bu da yılın son kitap yorumu oluyor! Ah, ah! Hayat nasıl da hızlı geçiyor değil mi? İnsan geçtikçe yaşlanıyor yahu! 2015 yılına nasıl girdiğim dün gibi aklımda, ne günlerdi be. Gençlik zamanları işte, insan yaşlanınca o zamanlarının ne kadar önemli olduğunu anlıyor. Acaba ben ne saçmalıyorum, bu da ayrı bir sohbet konusu tabii.


   Kağıttan Kalpler, bizim 14. kitap turumuz ve bu yılın da son turu! Ben 13. kitap turumuzun (Algernon'a Çiçekler) yorumunu hala girmedim, ben de biliyorum bunu. Ama bir sorun neden girmedin diye. Girmedim, çünkü tekrar okumam lazım. O kitap sınav zamanıma gelmişti, ben de biraz acele ile okuduğum için pek bir şey hatırlamıyorum. Öyle işte, bu konuya da bir açıklık getirdiğime göre kitabımızın yorumuna geçebiliriz.



    Arka kapağı buraya yazıyorum, amanın dedirtecek bir spoiler yok o yüzden rahat bir şekilde okumaya devam edebilirsiniz. Otuz yaşına girmek üzereyseniz, tek dünyanız küçük bir kitabevi ise ve aşk denen o üç harfli sözcük sizde sadece acı bir tat bırakıyorsa, hazırlıklı olun, çünkü dünyanız daha da altüst olmak üzere... Tıpkı Aşıklar Parkı kasabasının daimi bekarı Abigail Pressman'ın olduğu gibi. Hiç ummadığı bir şekilde eline geçen bir mektup zarfının içinden çıkanlar onu bir peri masalına sürükleyecektir. Bunlar gizemli bir çifte ait olan, üzerlerinde aşk sözcükleri yazan kağıttan kalplerdir. Abigail, gerçekten hiçbir çıkar gözetmeksizin birbirlerini seven bu çiftin kim olduğunu öğrenmeye karar verir. Ancak yeni dükkan sahibinin gelmesiyle birlikte kitabevinin kapatılması gerçeğiyle karşı karşıya kalınca tamamen hayal kırıklığına uğrar. Bir yandan notları yazan çiftleri bulmaya çalışan Abigail, aşka karşı duruşunu değiştirip hayallerine ve kalbine sahip çıkabilecek midir?

    İşte millet arka kapak tam da bu şekilde. İlk okuyunca size sıradan sıkıcı bir konu gibi geliyor ama bence gerçekten olağanüstü bir konusu var! Kitabı okuyunca siz de tam anlamıyla anlayacaksınız, o kağıttan kalpler olayı gerçekten müthişti! Çok orijinal ve sevimi olmuş! Okuyanların çoğu sıradan bulmuş ama ben çok beğendim ya! Daha önce öyle bir fikir görmemiştim. Çok çok çok güzeldi! Zaten kitabın tamamı süper güzeldi!



   Abigail ve Jacob arasında olanlar çok tatlıydı! Her şey belirli bir hızda gitti, aşklarını ne çok hızlı yaşadılar ne de çok yavaş ve sıkıcı bir şekilde yaşadılar. Her şey kararındaydı. Okurken sürekli yüzümde bir sırıtma vardı. Abigail tam benim arkadaş olmak isteyeceğim bir karakterdi! Kendisine bayıldım, umarım başka bir evrende karşılaşırız. Ben böyle sıcacık aşk ve dostluk ilişkilerinin anlatıldığı kitaplara bayılırım! Tam kış mevsiminde okunulması gereken dünya sevimlisi bir kitap Kağıttan Kalpler. Harikaydı, çok güzeldi!


   Kitap da olan tüm karakterlere bayıldığımı söylemek istiyorum. Özellikle de Gönül İşi Gönüllüleri'ne! O kadınların hepsini yiyebilir miyim? Özellikle de Ursula'yı! Hayatımda öyle sevimli bir ihtiyar bende istiyorum. Onun her sahnesini sırıtarak okudum çünkü aşırı sevimliydi! Ay kaç cümledir güzel, sevimli, tatlı falan deyip duruyorum ama GERÇEKTEN ÖYLE! Eğer okuyanlar ve bu kitabı sevenler varsa beni gayet iyi anlıyorlardır. Okumayanlar da bir an önce okusunlar lütfen!

    Bu arada kitabın sunumu da çok tatlıydı! Arkadya Kitap, Kağıttan Kalplerin yanında kırmızı bir kutu göndermiş. Kutunun içinde de kırmızı kağıttan kalpler var! Bir de ip var tabii. Ya nasıl sevimli değil mi ama? Kitap ile nasıl da uyumlu, nasıl da muhteşem! Ay kendimi durduramıyorum resmen. Sürekli ÇOK MUHTEŞEMDİ diye bağırmak istiyorum. Derin bir nefes, sakin olacağım. Pekala.

    Bu yılı böyle güzel bir kitap ile kapattığım için çok mesudum arkadaşlar. Kelimeler kifayetsiz kalır resmen. Sizin de fark ettiğiniz gibi ben saçmalamaya başlıyorum, o yüzden bu yorumu bitireceğim. Son olarak diyebileceğim şey şu, BÜYÜK VEYA KÜÇÜK HERKESE BU SEVİMLİ KİTABI TAVSİYE EDİYORUM. Bence siz de çooook seveceksiniz. Seneye görüşürüz esprimi de yapıp gidiyorum. HERKESE MUTLU YILLAR! SENEYE GÖRÜŞÜRÜZ! :P








                                           ALINTILAR ♛



    Raflar dolusu harika kitaplarınız ve büyüme, başarılı olma gibi hayalleriniz varken, kim bir erkeğe ihtiyaç duyardı ki? 

            (Sayfa 13) 




    Taşınmak acıyı götürmemişti; nakliye aracının içindeki koliler gibi paketlenmiş ve yanlarında gelmişti. 

            (Sayfa 65) 




    "Kimse ne yaptığını gerçekten bilmiyor. Fakat bir şeyler yaptıkları sürece bir yerlere varabiliyorlar. Ve bu, boş oturmaktan çok daha iyidir." 

            (Ursula, sayfa 75) 




    Birinin gerçekten seni sevmesine izin vermek zor olmalı, diye düşündü. Sevilmek istediğini kabul etmek de öyle. Özellikle de kalbin kırıldıktan sonra. 

            (Sayfa 205) 




    "Neler oldu, hayatım?" diye sordu Gigi, Abigail'ın ellerini tutarak. "Mallory bize kaza yaptığını söyledi." 
    "Hayır, ben yapmadım. Jacob'ın kız kardeşiyle kızı kaza yaptı." 
    "Ooo." Üç kadının da gözleri iri iri açıldı. 
    "Doktorun kız kardeşi," dedi Doris. 
    "Evet." 
    "Artık ona Jacob diyoruz," diye düzeltti Gigi. 
    Abigail ona bakan üç çift gözün altında adeta minicik kaldığını hissediyordu. "Ya da Dr. Willoughby. Her neyse işte." 
    "Şeytanın evladına ne dersin?" diye homurdandı Ursula." 

           (Sayfa 288) 




    "Aşk gerçekten bir peri masalından ibaret. Aklı başında olan herkes, peri masallarına inanmaması gerektiğini bilir." 

            (Abigail, sayfa 406) 


   






                                                                     

PUANIM ♛ 



             5 YILDIZ:  Satırlarına aşık oldum! Hadi gidip evlenelim, tatlım! 











0 yorum:

Yorum Gönder