Bir Kraliçe, istediği kitaplara sahip olmak için çok kötü şeyler yapar...


14.9.15

"Zeus Tanrıların Kralı - George O'Connor" Çizgi Roman Yorumu ♛



    Herkese mutlu bir merhaba millet! Umarım herkes iyi ve mutludur çünkü ben öyleyim! Kısa bir süre önce müthiş bir çizgi roman bitirdim. Zeus çizgi romanı bana 1001 Çiçek Kitaplar'ın hediyesi! Onlara çok ama çok teşekkür ediyorum! Beni çoook mutlu ettiler. Sonra bir de Poseidon var tabii, onun yorumunu da gün içerisinde girmeye çalışacağım.



    Eğer Yunan Mitolojisini falan seviyorsanız bu seri tam size göre! O kadar güzel ki! Çizimlerine bayıldım! Çok ama çok şekerdi, keşke biraz daha uzun olsaydı. 80 Sayfa bir şey, hemencik bitiveriyor. Fiyatı da gayet uygun, ben serinin diğer kitaplarını da yakın bir zamanda almayı düşünüyorum. Bu arada Zeus serinin ilk kitabı. Daha sonra Athena, Hades, Hera falan geliyor. Tüm Olimposluların kitabı var yani.


    Kitabımızda ilk olarak Toprak Ana Gaia'nın ve Gökyüzü Uranos'un doğan çocuklarını falan görüyoruz. Bunlar: Titanlar, Kikloplar ve Hekatonkheirler oluyor. Uranos Titanlar haricinde diğer çocuklarını hiç sevmiyor, onlardan tiksiniyor ve onları Tartaros'un derinliklerini gönderiyor. Ama Gaia tüm çocuklarını seviyor ve tutsak kalmalarına razı gelmiyor. Çocuklarından, yani Titanlardan babaları Uranos'u devirmelerini istiyor. Böylece Titanlar, başlarında Kronos olmak üzere babaları Uranos'u deviriyorlar. Uranos yaralanıyor ve iktidar da Titanlara yani Kronos'a geçiyor. Kronos da bir bakıma babasına benziyor ve Tartaros da olan kardeşlerini kurtarmıyor. Gaia da onu lanetliyor.



    Daha sonra, Kronos kardeşi Rhea'yı kendisine kraliçe olarak seçiyor. Rhea bir süre sonra hamile kalıyor ve  ilk kızlarını doğuruyor. Kronos da tahtan asla vazgeçmek istemediği için, onu bütün olarak yutuyor. Kronos beş çocuğunu da bu şekilde yutuyor ve Rhea da çok üzülüyor. Yani kim olsa üzülür, kadının düştüğü duruma bak. Öhöm öhöm, sonra altıncı çocuğu doğuruyor ve Gaia nın da yardımı ile Kronos'a gerçek bebeğin yerine taştan bir bebek veriyorlar. Kronos da bunu fark etmiyor ve taştan bebeği de bütün olarak yutuyor.

    Sizin de anlayacağınız üzere, altıncı çocuk Zeus oluyor. Bundan sonraki olayları anlatmayacağım, alın kendiniz okuyun. O kadar şirin bir çizgi roman ki, anlatamam ya! Bir oturuşta bitirdim zaten, Yunan Mitolojisini seven herkese, çizgi roman okuyan herkese tavsiyemdir. Çok beğeneceksiniz benden söylemesi! Uzun bir süre elinizden bırakamayacaksınız, bu yüzden bence serinin tüm kitaplarını birden alın. Bende gidip muhteşem Poseidon'u okuyacağım. Görüşmek üzeree!

 







                                                  PUANIM ♛ 



                5 YILDIZ:  Satırlarına aşık oldum! Hadi gidip evlenelim, tatlım!  



0 yorum:

Yorum Gönder