Bir Kraliçe, istediği kitaplara sahip olmak için çok kötü şeyler yapar...


30.3.15

"Cehennem - Jamie McGuire" Kitap Yorumu ♛



    Hepinize aşırı yağmurlu bir günden merhaba! Buralarda tam anlamıyla sel var, dışarı çıkmam mümkün bile değildi tüm gün. Hiç durmadı yağmur, bende kendi kendime dedim ki bari dışarı çıkamıyorum, o zaman yeni bir yazı yazayım. Zaten kısacık olan hafta sonu da bitti. Hafta sonlarını çok fazla seviyorum ama o hemen geçip gidiveriyor. Biraz daha uzun olsaydı ne olurdu sanki. Yine pazartesi geldi çattı, bir beş gün daha okulun yorucu temposu. Kusmak istiyorum.

Oha ya kabus gibi cidden. 
    İlk olarak bu yorumda fena ağır bir şekilde spoiler olacak haberin olsun. Bunu göze alarak okuyun.

    Kitap ilkine oranla çok daha güzeldi. Bu yüzden verdiğim puanı da hak etti. Bu kitabımızda Nina aşırı derecede korkunç kabuslar görmeye başlıyor. Gabe ve Jack'in Shax ve birliklerinin elinden zorla Cehennem'in İncili'ni almalarını görüyor ve daha sonra da babasının şeytanlar tarafından parçalara ayrılmasını izlemek zorunda kalıyor. Bunu ciddi ciddi her gece görüyor ve aklını kaçıracak gibi oluyor. Buralarda ben de Nina'ya baya üzüldüm, ilk kitapta kendisini pek sevmemiştim ama bu kitapta biraz daha tatlı geldi bana.

    Haliyle Jared da onun bu durumdan etkileniyor ve Shax'ın elinden kitabı geri almaya karar veriyor. Tabii bu o kadar kolay değil çünkü Shax, Cehennem'in Efendisi. Dabıl dabıl cool herif. Bu arada bu kitapta aramıza yeni iki karakter katılıyor. Isaac ve Donovan. Isaac bir melez ve Donovan da onun bağlı olduğu insan. İkisi de şeytanlar yani Shax için çalışıyor. Ben özellikle de Isaac'ın başlarına daha çok bela açacağını düşünüyordum ama kendisini pek fazla görmeden öldü gitti. Hem de kim yüzünden? Nina yüzünden. O sahneye de bayıldığımı söylemek istiyorum. Nina'nın akıllılık edip Jared gibi bir mükemmelliği kurtarması gerçekten güzeldi.

    Ah, konudan saptım. İşte böylece kitabı geri almaya falan karar veriyorlar ve bu yüzden de herkesten yardım istiyorlar. Önlerine gelen herkesle konuşuyorlar çünkü cevaplanmamış onlarca soru var. Tüm bunlar yetmezmiş gibi bir de Nina hakkındaki gerçeği öğreniyorlar. Onunla ilgili sırrı nasıl açıklayacağımı tam olarak bilmiyorum ama deneyeceğim durun. Şimdi şöyle söyleyeyim, Jack en başından beri Jared'ın Nina'ya aşık olacağını biliyormuş ve haliyle ikisinin de bir çocuğu olacağını da tahmin etmiş. Bu çocuk, dünyanın yörüngesini değiştirecek çocukmuş. Sizin de anladığınız gibi Nina normal sevimli bir insan değil. Çok daha farklı bir şey. Biraz korkunç hatta.

    İkisinin çocuğunun doğmaması için Shax, Nina'yı öldürmek istiyor. Yani Cehennem o çocuktan korkuyor. Aslında çocuktan değil, bilinmezlikten korkuyorlar. İşler böyle sarpa sararken bir de Kim meselesi var. Birinci kitaptaki sevimli ve komik olan Kim gidiyor, yerine küçük bir kızken şeytanlar tarafından ele geçirilmiş olan ve içinde onlardan bir parça taşıyan biri geliyor. Evet, biliyorum biraz korkunç.

    Daha sonra merak etmeyin kitabı ele geçiriyorlar ama bence boşuna alıyorlar kitabı. Ah Jared, bebeğim Jared. Ayy, birde kitabın sonu var. Orası aşırı güzel ya. O ikisi harikalar cidden. Nina gittikçe daha çok hoşuma gidiyor. Böyle devam ederse benim sevgimi kazanacak. Alkışlıyoruz.

    Benim alkışlamam gereken diğer bir insan da güzeller güzeli Hülya ablam. Kendisinin fena tatlı olduğunu söylemiş miydim? Çünkü gerçekten de öyle. Seviyorum onu.







                                          ALINTILAR ♛ 



    "Seni mutlu etmek için her şeyi yapar, her yere gider ve her şeye katlanırım, biliyorsun değil mi? Bütün istediğim mutlu olman."

                (Jared, sayfa 95) 




    Onu kapıya kadar geçirdim ve kulağıma eğildi. "Bu gece Jared'la gideceğim ve kitabını geri almaya çalışırken onunla oynaşmamaya çalışacağım."
    "Sen iyi bir arkadaşsın," dedim.

                (Nina ve Kim, sayfa 168)




    Jared bana döndü. Kaşlarını çattı. "Sen ciddi misin?"
    "Hayır, Jared, komiklik yapmaya çalışıyor. Elbette, ciddi," dedi Kim.

                (Sayfa 291) 




    Rahip beni nazikçe yerime oturtarak hafifçe omuzuma vurdu. "İhtiyacın olan şey inanç."
    "Eskiden inancım vardı. Herkes ölümümün kaçınılmaz olduğunu söylerken inançlı olmak zor."
    "Ölüm hepimiz için kaçınılmazdır," dedi rahip.

                 (Sayfa 317) 




    "Hamilesin," dedi Bex. "Bebek bekliyorsun. Hamilesin. Mercimeği fırına vermişsiniz."

                 (Sayfa 342) 








                                              PUANIM  



      5 YILDIZ:  Satırlarına aşık oldum! Hadi gidip evlenelim, tatlım!








0 yorum:

Yorum Gönder