Bir Kraliçe, istediği kitaplara sahip olmak için çok kötü şeyler yapar...


14.2.15

"Aşkın Elçisi - Ahmet Turgut" Kitap Yorumu ♛



    Hepinize hafta sonuna özel bir merhaba diyorum! Yazmam gereken (bununla birlikte üç yazı var) ve ben uzun süredir yazılarımı yazamıyorum. Okul başladı, daha ilk haftadan çok yorucu geçiyor. Fena yorucu cidden, ödevler dağ gibi birikmeye başladı mesela. Haliyle çok zor kitap okuyorum. Aşkın Elçisi de perşembe bitmişti sanırım, pek emin değilim. Çarşamba da olabilir, ayy hatırlamıyorum. Kitap bitince yaşanan olaylar yüzünden öyle çok ağladım ki, hangi gün bitirdiğimi bile hatırlamıyorum cidden.

    Ahmet Turgut tek kelimeyle muhteşem bir yazar. Bunu bana bu kitapta da kanıtladı. Hem de baya iyi bir şekilde kanıtladı. Müthiş bir insan resmen ya, çok seviyorum. Aşkın Elçisi, Kerbela Üçlemesinin ikinci kitabı. Bu kitapta Hz. Hüseyin'in ölümünden sonra geride kalanların, yani ailesinin neler yaşadığını okuyoruz. Seyyide Zeyneb, İmam Seccad ve diğer kadınlar. İçlerinden sadece İmam Seccad erkek. Tabii iki küçük erkek çocuk daha var. Biri onun iki yaşındaki oğlu, diğeri de ölen abisinin 5 yaşındaki oğlu. İmam da zaten hasta, ayakta bile zor duruyor. Zaten Yezid emrinde olan askerler tarafından Kufe'ye doğru yola çıkıyorlar.

    Gerçekten ben uzun süredir bir kitaba bu kadar ağlamamıştım. Hele de Aşkın Şehidin de öyle çok ağlamıştım ki, bundan ağlamam sanıyordum. Çok fena yanıldığımı bilmiyordum tabi.

    Kitap, hem bize o zamanda yaşanan zorlukları, feda edilen hayatları, kendi tarihimizi anlatıyor, hem de Allah aşkını çok farklı bir seviyeye taşıyor. İlahi aşkı müthiş bir güzellikle anlatıyor. Buna hayran olmamak, kendini kaptırmamak imkansız ötesi. Yapılan sohbetler, konuşulan konular, Allah'a zikretmek ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi. Hele o son sahneler...

Ben, Sen, O
    Son sahnelerden konuşmak bile istemiyorum. Aklıma geldikçe ağlayacak gibi oluyorum, gözlerim doluyor. Boğazımda bir yumru var ciddi ciddi. Bir süre kitabın etkisinden çıkamadım zaten. İstese de çıkamıyor zaten insan. Çoooook güzel, çoooook.

    Kısa bir yorum olsun istemiyorum ama, daha fazla ne yazabilirim onu da bilmiyorum. Bu yüzden demem o ki, sadece bu kitabı, bu seriyi okuyun! Size çok şey kazandıracak, emin olabilirsiniz.
       






                                            ALINTILAR ♛  



    "Aşk beni arif etti
    İnceltti zarif etti 
    Ben aşkı bilmez idim 
    Aşk beni tarif etti" 
-Mevlana Celaleddin-i Rumi-

                 (Sayfa 17) 




    "Kurtlar, kuzuların bol olduğu beldeye mi dadanırlar?"
    Cevabı yine kendisi verdi.
    "Asla!... Onların gözleri kuzuların sahipsiz olduğu yerlerdedir."

                 (Seyyide Zeyneb, sayfa 55) 




    "Kişi dilinin altında gizlidir ve söylediklerinin esiri, kendinde sırladıklarınınsa efendisidir."

                 (İmam Seccad, sayfa 103) 




    "İnsan da Kitap gibidir. Sever, öfkelenir; hüzünlenip mutlu olur. Kitap da, insan da bu yönleriyle Rahmani midir; ne dersin?"

                (İmam Seccad, sayfa 178) 




    "Allah'tan layığınca korkarsan, cesaret seninle vücut bulur ve başkalarından korkmazsın. O'nun kokusu bile rahmet olur sana. Ama hem Allah'tan, hem de başkaca şeylerden korkarsan kendine dikkat etmen gerek! Zira başkalarından korkanlar, Allah'tan korkmayı unuturlar."

                (İmam Seccad, sayfa 200) 




    "Kuran'a gözleriyle bakanlar sözcükleri görürler. Zira ellerindeki sadece Mushaftır. Ona akıllı bakanlar farkları seçerler. O artık 'Furkan'dır. Basiret ile Furkana bakanlar Rabbin ayetlerini okurlar. Kitabı kalpleriyle gözleyenlerse ondaki aşkı yaşarlar. Aşk dile gelmez. Anlatılmaz. Ve Kitap gayrı 'Nur' olmuştur sana. Bundan nasibi olanlarsa kalpleriyle akledebilenlerdir."

                (Seyyide Zeyneb, sayfa 334) 






                                   

                                             PUANIM ♛ 


        5 YILDIZ:   Satırlarına aşık oldum. Hadi gidip evlenelim, tatlım!







0 yorum:

Yorum Gönder